Ingen vanlig bag-in-box

2/21/2014

Jag har världens snällaste svärmor som förser mig med roliga kokböcker och vinflaskor hon hittar lite överallt. Ja, nu är hon snäll på en massa andra vis också, inte bra för att hon ger mig vin. Hon är medlem i vinklubben Vinguiden och får genom dem tips på en hel del roliga och snygga vinflaskor. Denna gång fick jag en kokbok innehållande ett rött vin som passar till recepten. Hur smart är inte detta?! Det är kocken  Fredrik Eriksson som ligger bakom idén och står för recepten som följer med. Vill ni beställa boxen direkt från Systembolaget hittar ni Bag In Cook Book här.


På första pärmen fanns en kycklingrätt med smak av rosmarin, vitlök och fänkål. Låter ljuvligt i mina öron, så det kommer jag absolut testa tillsammans med vinet.


Och på den bakre pärmen fanns ett pastarecept med härliga italienska smaker. Två middagar och en box med ett gott vin som passar tillsammans med maten! Ja, då finns det väl inga ursäkter för att inte bjuda hem lite vänner på middag. Vilka vill komma?


Ha en skön helg alla finingar! Själv ska jag till ett av mina andra favoritställen - jobbet. Men självklart har jag sett till att jag är ledig imorgon kväll när sista delfinalen av Mello går av stapeln. En liten tjej här hemma längtar efter att Anton Ewald (äntligen...) ska dyka upp i rutan... Själv hoppas jag på att Alcazar levererar en riktigt bra discodänga! Pussåkram så länge!

7 kommentarer:

  1. Vilken kul idé med både recept och vin! Det är ett perfekt presenttips:)
    Ha en fin fredag! Kram

  2. Vilken bra idé! Kram

  3. Smart koncept! Jag kommer såklart, men kanske tar jag med mig lite öl :-)

    Hoppas också på Alcazar. De brukar kunna leverera. Ha en riktigt trevlig helg fining, både på jobbet och hemma!

    Kram!

  4. vilken kul ide och säkert väldigt goa recept .... han kan han

  5. Kul idé, även om jag inte dricker vin själv. Kan säkert bli ett lyckat koncept!

    Trevlig helg på dig. Hur mellon än artar sig ;)

  6. Mycket smart, en perfekt "gå-bort present"till vin och matagningsgillare! Det ska vi ta och kika närmare på.

    Alcazar känns som de brukar hitta rätt sound för Mårtenssons, vi hoppas på dom.
    Ha en fin helg,
    kramar

  7. Vilken fin svärmor du har och vilken snygg bib, med recept och allt!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.