Favoriter

10/19/2011


Jag har fått en award! Tack snälla Sarah! Nu är det så att jag inte får sitta där med min award och flina nöjt utan jag ska även lämna den vidare och dessutom svara på några frågor.

1. Varför började du blogga?
För att jag är helt tokig i mat och matlagning! Och så ville jag visa alla som tror att de inte kan laga mat hur enkelt det går att svänga ihop god mat och många gånger på kort tid.
Nu är det några som nickar instämmande :-)

2. Vilka bloggar följer du?
Mest en massa andra foodies som också bloggar om mat. Några andra kikar jag regelbundet in hos för de vackra bildernas skull och så Fotbollsfrun som alltid får mig på gott humör.

3. Vilken är din favoritfärg?
Rosa. Barnsligt jag vet. Fast jag har i alla fall passerat rosa-kläder-stadiet. Nästan... :-)

4. Vilken är din favoritfilm?
Jag har sett så många filmer så jag vet inte. Tittar nästan bara på film och väldigt lite annat på TVn. Förutom Landet brunsås då. Det är mitt favoritprogram just nu. När jag tittar på film gillar jag (kärleks)drama, dock inte fjantiga romatiska komedier. Fast Berra brukar lura mig att titta på otäcka filmer, så jag blir ännu mer mörkrädd.

5. Vilket land/länder skulle du vilja besöka?
Alla jag inte varit i... Men just nu jobbar jag stenhårt för att maken inte ska åka till Rom i vår utan mig. Hans jobb funderar på att åka dit på utvecklingsdagar. Hallå?! Utan respektive! Skulle inte tro det...

Och sen var det där med att skicka awarden vidare. Jag tycker det är så svårt med sånt här. Hur ska jag kunna välja ut fem utan att såra någon? Det får bli fyra, för sen kunde jag inte bestämma mig:

~ Min vän Anastasia för hennes otroligt vackra fotoblogg. Jag vill också kunna fota så där fint.

~ Min vän Helena. Hon får mig att le varje gång jag kikar in hos henne och hennes make Olofs vackra bilder kan få vem som helst att bli glad.

~ Moma för värmen (och hettan) i hennes kök/matlagning. Skriver jag att vi är lika glada i rom så blir ni kanske oroliga, men vi njuter av drycken med måtta.

~ Sofie för jag tror inte hon har lagt upp ett enda recept som inte fallit mig i smaken. Alla skulle ha en Sofie i köket som lagade mat när de kom hem från jobbet och var trötta.


Tanken var att folk skulle kunna nominera bloggar till årets matbloggspris, men eftersom det idag finns så otroligt många (fina) bloggar fick de ändra upplägget. Så nu kan ni rösta på er favorit inom Matbloggarna och er favorit inom Dessert- & bakbloggarna till och med den 7 november kl 18:00.
Jag hade nominerat, men har nu då även röstat i båda kategorierna.

10 kommentarer:

  1. Åh, grattis till ditt award:-) Har precis hittat hit, mycket gott ser jag!

  2. Vad roligt att få reda på lite mer om dig, jag älskar också rosa och Landet Brunsås =)Och det är klart jag nickar instämmande ;) Grattis till awarden! Kul med lite spännande länkar också!

  3. Tack för awarden bästa Remsan! Ska fira den med lite torsdagsvin! :-)

  4. GRATTIS till awarden, det är du verkligen värd!! Va söt du är din tok! ;-) Kram Anastasia

  5. Kul med ett lite personligare inlägg. :)

  6. Utan respektive är det dummaste påfundet någon kommit på. Det finns inte. Klart att du ska med :D

  7. eh, ja, klart att respektive måste åka med till rom! om man inte har sin respektive med så kommer ju saknaden göra att man inte utvecklas ordentligt på sina utvecklingsdagar ;)

  8. Tack, vad fin du är :-)

    Nån gång kanske vi kan dricka rom ihop? På Sjögräs kanske, de har Sveriges största romsortiment och Trinidad & Tobagos flagga målat på väggen! :-)

  9. Grattis!
    Nickar instämmande, både på fråga 1 och 5:)

  10. Tack snälla du vad gullig du är!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.